Paris Baguette Franchise


چکیده Paris Baguette Franchise

پاریس باگت یک نانوایی زنجیره ای جهانی است که متعلق به گروه SPC است.

در سال ۱۹۸۶، به عنوان یکی از شرکت های تابعه «shani Co Ltd» تاسیس شد.

و اولین پاریس باگت را در «گوانگهوامون»، سئول و اولین نانوایی گران قیمت Paris Croissant در«ایتائه وون» را در سال بعد افتتاح کرد.

و نام شرکت  به همان نام برند تغییر کرد.

Paris Baguette Franchise

در سال ۱۹۸۸، برند فرانچایز شده‌ «پاریس باگت» به برند شماره یک کره جنوبی بدل شد.

و در سال ۲۰۰۴ با منشعب شدن به شرکت های تابعه محلی در ایالات متحده، ویتنام، سنگاپور و غیره، با تأسیس پاریس باگت به یک شرکت جهانی تبدیل شد.

Paris Baguette Franchise

فرانچایز های این برند:

در سال ۱۹۸۸، پاریس کروسانت، پاریس باگت را راه‌ اندازی کرد، که یک نام تجاری محبوب در کافه‌ های نانوایی شد.

تا سال ۲۰۱۸، تعداد شعبات زنجیره‌ ای در کره جنوبی به ۳۳۱۶ شعبه، و در ایالات متحده به ۵۷ شعبه رسید.

همچنین، پاریس باگت تعداد ۱۸۵ فروشگاه زنجیره‌ ای در چین، ویتنام، سنگاپور و فرانسه راه اندازی کرد.

دیگر فرنچایز های پاریس کروسان شامل؛ « LINA’s and Tamati » (ساندویچ)، « Passion » (گالری دسر مجلل)، «L’atelier» (کافه رستوران) می‌ باشد.

آن ها همچنین برند معروف اسموتی آمریکایی یعنی «Jamba Juice» را اداره می کنند.

Paris Baguette Franchise

کودکی که در فرانسه به دنیا آمد و در کره جنوبی رشد کرد:

مفهوم نانوایی زنجیره‌ ای «فرانسوی-آسیایی» در سال ۱۹۸۸ متولد شد، زمانی که، به گفته jessie Sou مدیر بازاریابی زنجیره ای مجموعه، «Hur Young-in» اولین شعبه پاریس باگت را در سئول افتتاح کرد.

برخلاف ویتنام، جایی که مستعمره نشین های فرانسوی از قرن ۱۸ تا ۱۹۵۴ باعث ایجاد یکپارچگی عمیق فرهنگ غذای فرانسوی در فرهنگ غذای ویتنامی شد.

کره جنوبی کاملا دست نخورده توسط مستعمره نشین های فرانسوی باقی ماند و بدین ترتیب غذای فرانسوی یک غذای خارجی در‌ کره قلمداد می شد.

بر طبق گفته پروفسور مایکل جی. پتی، استاد دانشگاه بینگامتون و مولف کتاب «غذاهای کره‌ ای: تاریخچه‌ ای مصور»، خوردنی های تنور پز، تا همین اواخر بطور کامل در کره وجود نداشت.

او می‌ گوید «بطور سنتی، مردمان کره نان نمی خوردند به شکلی که ما در غرب می‌ خوردیم.

آنها نوعی نان بخار پز شده را مصرف می‌ کردند که گاهی با مخلوط آرد برنج و‌ آرد گندم درست می‌ شد».

در همین راستا، جسی سو، از مدیران پاریس باگت می‌ گوید« در کره، غذاها معمولاً از برنج و‌ نودل و سوپ تشکیل می‌ شد.

ما نان و کروسان را به وعده صبحانه اضافه کردیم و فرمت صبحانه مردم کره را تغییر دادیم. ما به مردم کره کمک کردیم تا به راحتی خوردنی‌ های فرانسوی تنور پز را در وعده‌ های غذایی خود جا دهند.

ما کروسان را به کره معرفی کردیم بطوریکه تبدیل به غذای اصلی مردم شد.

در دهه های هفتاد و هشتاد، تنها عده کمی در مورد خوردنی‌ های فرانسوی تنور پز، می‌ دانستند، آن هم از طریق چند نانوایی کوچک که کار پخت و پز را درون کشور انجام می دادند.»

Paris Baguette Franchise

این روزها، پاریس باگت در تمام کره فراگیر شده است، شبیه مک دونالد در ایالات متحده.

پاریس باگت برای کره‌ ای ها، بخصوص برای آنهایی که در دهه هفتاد متولد شده بودند، یک برند بسیار خاطره انگیز است.

آن ها با این برند رشد کرده بودند، همه پاریس باگت را میشناسند.

به همین دلیل وقتی این برند پای خودش را در سال ۲۰۰۵ در ایالات متحده باز کرد اولین شعبه خود را در لوس آنجلس افتتاح کرد، جایی که جامعه‌ بزرگی از مهاجران کره ای را در خود جا داده بود.

پاریس باگت، در فروشگاه های سراسر جهان در خارج از فرانسه خود را «نانوایی سنتی فرانسوی» می‌ نامد.

که لوگو آن با برج ایفل همراه شده است و کارکنان آن تی شرت های راه راه برتون و کلاه کج می‌ پوشند.

هرچند بیشتر نان در کره جنوبی آماده می‌ شود، منجمد شده و به سراسر جهان فرستاده می‌ شود.

در اولین فروشگاه پاریس در منطقه یک مرکزی نزدیک رود سن، نانوایی بزرگ پاریس باگت، با سایبان های قهوه ای شکلاتی خود، سر آشپز های محلی را استخدام کرد و مدعی استفاده از مواد اولیه و روش های سنتی اصیل فرانسوی، شد.

این نانوایی که دویست متر مربع مساحت دارد، در پیاده‌ روی موزه لوور، و در حد فاصل ساختمان شهرداری پاریس، پُل پون نوف و کلیسای نوتردام قرار دارد.

هور‌ یونگ این، در مصاحبه با روزنامه هرالد کره جنوبی در خصوص دلیل بازگشایی این شعبه خاطرنشان شد «ما فرانسه را خانه معنوی محصولات نانوایی خود می دانیم.

افتتاح فروشگاه ما در پاریس تعهد ما را برای بهبود مستمر و کامل کردن کیفیت نان و شیرینی‌ های سبک اروپایی نشان می‌ دهد.»

چیزهای کمی برای فرانسوی ها مقدس تر و نمادین تر از نان به طور کلی و باگت به طور خاص است.

مثل شراب، پنیر، سیر، حلزون و کلاه کج، به یکی از نمادهای ملت، مردم، سنت و سرزمین آن تبدیل شده است.

این نان های بلند و نازک ( باگت به معنی چوب دستی نیز می‌ باشد) از لیست کوتاه و بخصوصی از مواد اولیه درست می‌ شود که طی حکم ۹۳-۱۰۷۴ در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۰۳ تعیین شد. فرانسوی ها سالانه حدود 10 میلیارد باگت مصرف می کنند.

نان باگت سنتی را فقط می توان با آرد گندم، آب، مخمر یا عامل افزایش دهنده و نمک درست کرد.

نباید حاوی تخم مرغ، فرآورده های شیر، روغن یا مواد نگهدارنده باشد.  زیر بند هایی وجود دارد که انحرافات محدودی از قوانین را مجاز می‌ سازد، که بیشتر به نوع آرد مورد استفاده مربوط می‌ شود.

عرض آن حدود 5 تا 6 سانتی متر، ارتفاع آن 3 تا 4 سانتی متر و طول آن حدود 65 سانتی متر است.

وزن متوسط ​​250 گرم است.

افسانه ها حاکی از آن است که نانوایان ناپلئون بناپارت آنها را مانند چوب ساخته بودند تا بتوانند توسط سربازان امپراتوری در جیب در شلوار یونیفرم خود حمل شوند.

اگرچه مورخان مدرن در مورد آنچه آنها به عنوان یک افسانه شهری رد می کنند تردید دارند.

علاوه بر مقررات مربوط به آنچه در نان باگت وجود دارد، فقط کسانی که خمیر را درست می کنند و نان را در محل می پزند مجازند خود را “بولانژر” بنامند.

Paris Baguette Franchise

دومینیک آنراک، مدیر اتاق حرفه ای نانوایان و قنادی ها، می‌ گوید «هر کسی می تواند یک نان باگت سنتی درست کند و شرکت ها در اینجا، آنجا و در همه جای دنیا نانوایی باز می کنند.

سوالی که ما را نگران می کند این نیست که آیا می توان آن را انجام داد، بلکه این است که آیا آنچه تولید می شود یک باگت خوب است یا خیر.

دو سال طول می کشد تا تمرین کنید تا یک بولانژر شوید، اما حتی در این صورت هم به این معنی نیست که شما خوب هستید که این مسئله خود حداقل ۱۰ سال طول می کشد.»

او اضافه می‌ کند «من نگران مردمی نیستم که نان باگت سنتی درست می کنند، تا زمانی که این نان باگت قدیمی ساخته نشده باشد، البته تا زمانی که از استاندارد درست و کیفیت خوبی برخوردار باشد.

نگرانی من همینه  ما باید از محصول خود محافظت کنیم».

در همین راستا، پاریس باگت ماموریت خود را اینگونه تعریف می‌ کند «آوردن اجناس پخته و دم کرده ماهرانه به مهمانان خود از طریق تجربه گرم و دلپذیر کافه نانوایی که شادی را برای همه به ارمغان می آورد.» هور یونگ این، موسس پاریس باگت در مورد رویای خود می‌ گوید «ما میخواهیم دوباره کافه نانوایی محله به عنوان قلب جامعه در سراسر جهان ایجاد و شناخته شود. رفتار با شما به عنوان همسایه به معنای رفتار با شما به بهترین شکل است.

به همین دلیل است که ما قلب خود را روی هر کاری که انجام می دهیم می ریزیم.

به همین دلیل است که شیرینی‌ ها برای ما فقط یک محصول نیستند، بلکه اشتیاق ما هستند.

و چرا نانوایان، کیکر ها و باریستا های ما هر روز بیشتر برای تکمیل هنر خود پیش می‌ روند و نان‌ های تازه‌ پخته، قهوه‌ های خوشمزه و کیک‌ هایی را سرو می‌ کنند که بیش از آن‌ که ارزش پایه‌ هایشان را داشته باشند.

ما همه این کارها را انجام می دهیم تا لبخندی به لبان شما بیاوریم، زیرا معتقدیم دنیا به لحظات شادی بیشتری نیاز دارد.

و هیچ مکانی بهتر از مکانی برای یافتن آن وجود ندارد که شبیه خانه باشد.

جایی که می‌ توانید گفتگوی خوب را با یک لقمه بهتر به اشتراک بگذارید، و جایی که جامعه گرد هم می‌ آید و زندگی برای آن غنی‌ تر است. به کافه نانوایی محله خود خوش آمدید. خیلی خوشحالیم که اینجا هستید»

مدیر بخش توسعه شاخه ایالات متحده « Larry Sidoti » می‌ گوید «اکثر افرادی که با این برند آشنایی ندارند فکر می کنند که یک برند فرانسوی است نه یک برند کره ای، ما بحثی در این مورد نداریم.»

در حالی که هیچ زنجیره ملی بر نانوایی ها تسلط ندارد، همانطور که مفاهیمی مانند استارباکس بر قهوه چیره شده است.

و زنجیره های بی پایان فست فود به تجارت همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده چسبیده اند، سیدوتی می گوید که زمان پیروزی پاریس باگت بر آمریکایی ها فرا رسیده است.

او می‌ گوید «ایالات متحده یکی از مهم ترین بازارهای جهان است.

شما باید در لس آنجلس برنده شوید و باید در نیویورک برنده شوید…

اگر نتوانید در آن بازارها برنده شوید، مسیر طولانی خواهد بود.»

سیدوتی می گوید که کروسانت سیب زمینی شیرین مورد علاقه مشتریان است که در نانوایی های معمولی آمریکایی یا فرانسوی پیدا نمی کنید.

محصول ما کمی کمتر از شیرینی معمولی پخته شده آمریکایی شیرین است.

نسبت به محصولات شیرین و دسر مانندی که اکنون در ایالات متحده تهیه می کنید کمی پفکی‌ تر و بسیار سبک تر است.»

او ادامه داد «پاریس باگت از همان ابتدا تحت تاثیر و الهام گرفته شده از فرانسه بود. همانطور که ما تکامل یافتیم، ما به این موضوع ادامه دادیم و به مفهوم نانوایی فرانسوی و عاشقانه های مرتبط با آن به عنوان الهام بخش نگاه کردیم.»

وقتی اولین شعبه در لوس آنجلس و آن هم در محله کره‌ای نشین آن، تاسیس شد، حدود ۹۰ درصد مشتری ها از کره‌ ای های مهاجر بودند.

با این حال، با شروع گسترش شرکت در سراسر ایالات متحده، اتکای آن به پایگاه مشتریان کره ای شروع به تغییر کرده است.

در منهتن، سیدوتی می‌ گوید پایگاه مشتریان شامل «یک دیگ ذوب کامل» است.

او می‌ گوید «این یک خط و مفهوم محصول پذیرفته شده جهانی خواهد بود.

برای متقاعد کردن مردم و برنده شدن در این بحث، باید به عنوان یک نام تجاری در حال تکامل باشد».

شما عزیزان می توانید از طریق شماره تماس های زیر جهت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.